Jak to celé vzniklo ?

Vše začalo někdy po roce 1970. Tenkrát jsem poprvé uviděl v časopise Mladý Svět fotku černozlatého JPS Lotusu 72, za volantem s Emersonem Fittipaldim. Na tehdejší dobu věc nevídaná, samozřejmě patřičně okomentovaná. Něco jako "nejrychlejší rakve", nebo "to není sport". Tak jsem se začal zajímat o Formuli 1 a když v roce 1972 vyšla ročenka Grand Prix časopisu Motoristická současnost bylo rozhodnuto. V ročence byly totiž uveřejněny adresy automobilek, závodních týmů, kam šlo napsat o autogramy jezdců a jiné propagační materiály. Stal jsem se sběratelem autogramů jezdců Formule 1. Tahle sběratelská vášeň mě drží do dnes.
Ke sbírání modelů automobilů jsem se dostal mnohem později a začal jsem s modely vozů Citroën. Značka Citroën je moje srdeční záležitost. Citroën byl vždycky průkopníkem a novátorem v technických řešeních. To o čem jiné automobilky pouze sní, Citroën vyrobí. V Muzeu jich naleznete, ale jen pár.
Sbírka závodních automobilů a to hlavně Formule 1 vznikla spíše z nostalgie k dávno získaným autogramům a nakonec se z toho stala vášeň, kterou je nutno krotit. Sběratelé vědí o čem mluvím. Modely se hromadily v krabicích a potěšení z nich jsem měl pouze já, když jsem je občas vybalil.
V roce 2019 se mi podařilo pronajmout malý prostor na Zámeckém náměstí ve Velké Bystřici a umožnit tak veřejnosti zhlédnout tuhle sbírku. S pomocí přátel jsme instalovali vitríny, plakáty, osvětlení a další mobiliář Muzea. Muzeum jsem nazval Longford Paddock a základem vystavených exponátů jsou vozy Formule 1 ze 70. let minulého století v měřítku 1:43. Počet exponátů neustále roste a Muzeum už začíná být malé ...
Muzeum je soukromé, vzniklo a funguje bez jakékoliv podpory, či dotace.

